Будуємо ідеальну команду DevOps: 6 порад від менеджерів

Співпраця та комунікація — головні характеристики команди DevOps. Проте це не все, якщо мова заходить за ідеальну команду. Як створити таку, що співпрацює та комунікує краще за інших?

Якщо коротко — необхідно забути майже все про традиційний підхід до створення команди. Як це зробити — розглянемо у матеріалі.

Розберемося, якою має бути команда DevOps та дамо практичні поради щодо її побудови.

Характеристики команди DevOps

Завдання команди DevOps поєднує покращення доставки продукту та підвищення його цінності для клієнтів протягом усього життєвого циклу.  

Для цього, за визначенням DevOps Agile Skills Association, команда має:

  • Прийняти Agile. Таким чином команда створюватиме цінність для користувачів в межах часу, виділеного на окрему задачу, а продуктивність, прогрес та виклики можна буде легко простежити. Це допоможе постійно вдосконалюватися.
  • Бути самоорганізованою. Так команда працюватиме автономно у визначених рамках. Ці рамки — цілі, якими вона поєднана з іншими командами.
  • Бути кросфункціональною. Команда має володіти усіма необхідними навичками для розробки та управління продуктами. Круто, якщо всі спеціалісти мають досвід у кількох сферах та діляться знаннями один з одним. 
  • Бути без підкоманд. Команда працює як одне ціле і проблеми розв’язує так само — без поділу на менші групи.

Команда DevOps має включати такі ролі: Product Owner, Team Lead, Solution Architect, Developer, Quality Assurance та Platform Engineer. Не обов’язково кожну роль має виконувати окремий спеціаліст, пам’ятаємо про кросфункціональність.

Розмір команди

Це питання індивідуальне, адже єдиної відповіді немає. Тут краще враховувати свої цілі, задачі та розмір компанії.

Невелика команда має свої переваги: швидше прийняття рішень та легше управління. Але є й ризики. По-перше, кожен спеціаліст має бути більш кваліфікованим, щоб покрити усі необхідні сфери знань та вмінь. По-друге, якщо хтось звільниться, це суттєво вплине на продуктивність команди.

Середній варіант — зібрати команду від 5 до 12 осіб.

Корисні поради

Про команду та її розмір поговорили. Тепер перейдемо до інсайтів від топменеджменту компаній NewRelic, Mendix та Rainforest QA. Вони допоможуть зібрати ефективну команду.

Фокусуватися не лише на найманні, а й на утриманні спеціалістів

Не варто одразу кидатися до пошуку кандидатів у команду DevOps. Можливо, у компанії є талановиті спеціалісти, що мають потенціал творити великі справи у цій сфері. Їх просто треба навчити або відправити на курси, щоб здобути необхідні знання та навички.

Зробити це можна на наших корпоративних курсах DevOps. Ми підлаштуємо програму під цілі бізнесу та сфокусуємося на технологіях зі стека. Все, щоб швидко та якісно підготувати до майбутніх задач.

Це вигідніше, аніж наймати нову команду, і не лише у фінансовому сенсі. Люди, що вже працюють у компанії, розуміють продукт, процеси; знають, що та як відбувається. Від цього команда DevOps лише виграє.

Так само це працює і відносно взаємодії з клієнтами: залучити нових завжди дорожче, ніж підтримувати клієнта, що вже співпрацює з компанією. Чеки можуть бути однакові, але компанія не витрачалася на маркетинг, не завойовувала знову довіру та інше.

В утриманні персоналу є й інші плюси: лояльність навченого співробітника підвищиться, а реальний приклад росту всередині компанії робитиме її привабливішою для нових кандидатів.

Тож найкращий варіант, щоб побудувати ефективну команду → об’єднати нових співробітників та тих, хто вже працює у компанії.

Використовуй актуальні інструменти

На проєкт із застарілими технологіями доставки ПЗ набагато складніше знайти класних спеціалістів. Вони хочуть працювати із найновішими та найефективнішими технологіями, адже це відкриває більше можливостей для майбутнього розвитку.

Якщо сфокусуватися на актуальних інструментах, команда DevOps зможе працювати ефективніше, а бажання спеціалістів залишитися на проєкті — зросте. Чисто з раціональних причин: якщо довго працювати із застарілими інструментами, цінність спеціаліста на ринку зменшиться, адже він уступатиме тим, хто має досвід з останніми технологіями.

Будь-який спеціаліст шукатиме для себе інноваційний класний проєкт, де він зможе реалізувати свої навички. Якщо компанія може такий запропонувати, вона стає привабливішою для кандидатів.

Щоб залучити найкращих, необхідно поставити у пріоритет створення відповідного стеку DevOps.

Менторство та персональний бренд

Це не обов’язковий елемент, але оскільки люди — соціальні істоти, він все одно нам важливий. Влаштовуючись на роботу, ми сподіваємось, що працюватимемо із людьми, у яких можна чогось навчитись.

Ті, хто виступають на конференціях, проводять та публікують дослідження, мають соціальний доказ своїх знань. Працюючи поряд із людиною, що має гарну репутацію, експериментує та розробляє нові ефективні рішення, теж хочеться ставати кращим. Тож це заохочує команду розвиватися та навчатися нового. Бувають випадки, коли це навіть стає причиною для прийняття оферу. 

Ми не кажемо, що треба обов’язково бігти за популярністю в DevOps-колах, проте особистий бренд буде плюсом. Якщо хтось із команди має схожий досвід, це можна використати, щоб мати ще один вагомий аргумент обрати саме цю компанію.

Самостійний вибір команди

Спосіб для тих, хто готовий відійти від стандартних практик відбору до команди. Сенс в тому, щоб дати спеціалістам самостійно обирати кандидатів до себе. В тому плані, що останнє рішення — за командою. 

Так вони будуть створюватися не просто з тих, хто задовольняє вимоги з опису вакансії, але ще й з однодумців. Люди обирають тих, хто їм близький по духу, що в результаті означає ефективну роботу з мінімумом деструктивних конфліктів. 

Компанії це також в плюс, адже люди, яким подобається працювати разом, докладають більше зусиль до спільного результату.

Автономія

Високі зарплати та додаткові бонуси — це чудово, але що ще краще спрацює на кандидатів та підвищить ефективність команди? Свобода дій.

Тут варто враховувати контекст та розуміти всі пов’язані ризики. Проте автономна робота також може заохотити до кращих результатів. Так зростає мотивація команди не закрити чергову задачу, а досягти результатів, які допоможуть бізнесу. Спеціалісти більше цікавляться, як клієнти користуються продуктом, щоб більше розуміти їхні потреби. Для компанії це означає нові виклики та нестандартні рішення.

Топменеджмент розслабляється і не контролює все навколо, ще й отримує кращі результати від команди. Хіба не мрія?

Час на покращення процесів

Доповнення до попереднього пункту: команда DevOps має розуміти, що має достатньо часу для того, щоб ефективно використовувати свою автономність. 

Якщо працювати в атмосфері, коли керівництво постійно запитує про результати, команда постійно думатиме лише за рішення тут і зараз. Часу та можливості для вдосконалення процесів (а тим паче — для експериментів) не залишиться.

Але втративши трохи часу на тому, щоб команда могла щось оптимізувати, у далекій перспективі зекономить ще більше часу.

Висновок 

От і все, тепер ти знаєш, як створити ідеальну команду DevOps. Головне — співпраця, а також цікавий продукт та технології. Необхідно докладати зусиль до того, щоб спеціалісти хотіли залишатися у компанії, розвивати їх, давати простір проявити креатив, а також свободу дій. 

Потрібно довіряти команді та співпрацювати з нею, а не наглядати та контролювати кожен крок. Так бізнес отримає більше віддачі від спеціалістів та кращі результати, що позначаться на його доходах.

Ці поради можна застосувати і до інших команд, адже вони більше стосуються саме культури та людського фактора. Що не дивно, адже команда — це люди. Такий простий факт, який в компаніях часто забувається.

Наостанок проведемо коротке дослідження: напиши в коментарях, як ти думаєш, з таким підходом твоя команда працювала б ефективніше? Що ще тобі потрібно для мотивації більше викладатися на проєкті?

Залишити відповідь

Дякуємо, що поділились