Як технологічні компанії підтримують Україну?

XXI століття — епоха цифрових технологій та інформації. У 2000-х ми не були залежними від гаджетів та соцмереж, але за 20 років все змінилося непомітно та кардинально.

Зараз, під час 9-го року російсько-української війни та повномасштабного вторгнення, закордонні компанії здатні своїми рішеннями не просто обмежити агресора у доступі до технологій чи інформації, а фактично виключити його зі світової спільноти.

IT зі всього світу допомагає Україні своїми ресурсами, коштами чи інформаційною діяльністю. І ця допомога — неоціненна.

#TechForUkraine

Tech To The Rescue (TTTR) — некомерційна організація з Польщі, що об’єднує волонтерів та компанії, які бажають надавати IT-підтримку. Зараз TTTR перемістила свою увагу на Україну, щоб допомогти волонтерам та українським ІТ-фірмам протистояти російським кібератакам.

Організацію заснували у березні 2022 року як коаліцію 10 технологічних компаній з Центральної Європи. Відтоді до платформи приєдналися 250 підприємств і 300 некомерційних організацій.

Коли 24 лютого почалося повномасштабне вторгнення в Україну, TTTR розпочала  кампанію #TechForUkraine. Вона обʼєднує неприбуткові організації з ІТ-компаніями, які готові допомагати безплатно. Основна їхня увага сконцентрована на розподілі матеріальної допомоги та захисті проти російських кібератак.

#TechForUkraine обʼєднала 24 некомерційні організації з ІТ-компаніями для розробки цифрових рішень, які спрямовані на подолання гуманітарної кризи в кібербезпеці, розподілі ресурсів, безпечному обміні повідомленнями, інтегрованих платежах та прийнятті рішень на основі даних.

З моменту запуску кампанія #TechForUkraine залучила понад 450 ІТ-компаній із 40 країн світу, які бажають безплатно підтримувати волонтерів та допомагати їм розвʼязувати  пріоритетні цифрові проблеми. Серед тих, хто приєднався — Amazon Cloud Services, Orange, Salesforce, Allegro, Netguru і Divante.

Наразі готовими до роботи є 24 проєкти, а кілька вже запущені. Зокрема, uaSOS.org — платформа, яка збирає перевірені пропозиції підтримки для українських біженців. Також dopomoha.pl — єдина карта українською мовою, яка інформує користувачів про гуманітарну та медичну допомогу. 

Некомерційні організації в Україні вже долучилися до кампанії #TechForUkraine, закликаючи міжнародну технологічну індустрію до підтримки українців. Серед них є  Українська Волонтерська Служба — некомерційна організація, місія якої полягає у створенні культури волонтерства та взаємодопомоги в Україні.

Технологічні компанії зі всього світу також можуть приєднатися до кампанії. Все, що треба — ресурси та час співробітників для безпосередньої роботи з українськими некомерційними організаціями.

Гуманітарна допомога від Big Tech

Разом великі технологічні компанії виділили понад 130 мільйонів доларів на гуманітарну допомогу Україні та біженцям у Польщі.  

Завдяки своєму широкому охопленню, технологічні компанії також спонукають користувачів робити пожертви ЮНІСЕФ та іншим організаціям. Так вони координують  збір коштів, щоб згуртувати людей по всьому світу для надання допомоги Україні. 

Наприклад, 750 000 користувачів Facebook та Instagram зібрали понад 30 мільйонів доларів на підтримку українців. Amazon додала кнопки пожертв або прямі посилання на благодійні організації на своїх домашніх сторінках для клієнтів, які хочуть допомогти.

Airbnb також показала унікальні способи надати допомогу своїм українським клієнтам. Користувачі бронювали проживання в Україні, щоб швидко переказати гроші. На Airbnb наразі було заброньовано понад 434 000 ночей, що принесло українським господарям понад 15 мільйонів доларів.

Google допомагає Україні своїми ресурсами

Протягом кількох днів після російського вторгнення 24 лютого благодійний підрозділ Google вніс 15 мільйонів доларів у вигляді пожертв і матеріальної підтримки для надання допомоги Україні.

Google запустив SOS-сповіщення у своєму пошуку по Україні, дозволяючи тим, хто шукає інформацію про біженців та евакуацію, легко отримати доступ до ресурсів Організації Об’єднаних Націй. Google Maps також додав інформацію про центри для біженців і мігрантів у сусідніх країнах.  

Команди безпеки Google працювали над захистом українських користувачів і державних установ від DDoS-атак, які були спрямовані, зокрема, на Міністерство закордонних справ, Міністерство внутрішніх справ і Liveuamap.

Українські новинні служби є серед 150+ вебсайтів у країні, які зараз захищені Project Shield — сервісом, який Google надає для захисту новин, прав людини та служб моніторингу виборчого процесу.

18 березня компанія Google Business Profiles запустила нову категорію бізнес-атрибутів під назвою «екстрена допомога», за допомогою якої компанії можуть позначати, що вони надають допомогу під час війни та інших кризових ситуацій.

Інші ініціативи, які Google використовує, щоб допомогти українцям, включають виділення сигналів про повітряні нальоти та сирен у Google Play, скасування плати за міжнародні дзвінки в Україну та з України в Google Fi та призупинення більшості комерційних заходів у Росії.

Microsoft використовує свій досвід проти кібератак

Корпорація Майкрософт використовує свої можливості та ресурси, щоб допомогти подолати гуманітарну кризу у Східній Європі.

Компанія швидко відреагувала на кібератаки по цифровій інфраструктурі України, написавши підписи для виявлення та блокування зловмисного програмного забезпечення, відомого як FoxBlade, лише за три години з моменту його першого виявлення.

Microsoft також використовує інші частини свого бізнесу, щоб допомогти громадськості знайти та підтримати гуманітарні організації. Компанія продовжує мобілізувати ресурси для підтримки некомерційних організацій, таких як IRC, ЮНІСЕФ та Польська гуманітарна акція.

Соцмережі у боротьбі з дезінформацією

Facebook використовує Community Help як ресурс для пошуку правдивої інформації, медичної допомоги та надання рекомендацій щодо безпеки. Компанія також додала поради та ресурси щодо психічного здоров’я. 

Twitter пропонує важливі засоби цифрової безпеки та безпеки англійською, українською та російською мовами, щоб ділитися новинами та ресурсами в реальному часі.

Щоб боротися з поширенням дезінформації про конфлікт, технологічні гіганти обʼєдналися для блокування російських державних ЗМІ, зокрема RT і Sputnik. Вони також заборонили державним ЗМІ Росії монетизувати та розміщувати рекламу на платформах YouTube, Google News, MSN.com, Facebook, Twitter та інших.

У відповідь президент Росії Володимир Путін заборонив Facebook, Instagram і Twitter, назвавши їх «екстремістськими організаціями». Однак ці сайти дають відсіч, оскільки Twitter випускає версію Tor, яка обходить російську цензуру.

Інші технологічні компанії теж роблять свій внесок

Не лише пошукові системи та соціальні мережі дають ресурси для допомоги українському народу.

Amazon жертвує 5 мільйонів доларів на підтримку біженців, а її програма Welcome Door спрямована на надання допомоги у працевлаштуванні.

Також гуманітарною підтримкою громадян України є Apple, яка доповнює з власного бюджету пожертви співробітників у співвідношенні 2:1. Apple припинила продажі своєї продукції в Росії після звернення з Києва, який попросив гіганта споживчої електроніки заблокувати росіянам доступ до свого магазину додатків.

Salesforce виділяє 2 мільйони доларів, а Epic Games і Xbox два тижні у грі Fortnite зібрали допомогу на загальну суму 36 мільйонів доларів.

SpaceX Ілона Маска надіслала тисячі супутникових інтернет-комплектів Starlink, щоб допомогти українцям залишатися на зв’язку із зовнішнім світом, над чим вона працювала ще до того, як Михайло Федоров зробив запит у Twitter 26 лютого.

Допомоги не буває забагато

Кожного дня нові компанії та організації підтримують Україну. Такі їхні кроки як раз свідчать про те, що ми йдемо правильним шляхом: до прогресу, правди та розвитку. А збройна агресія завжди отримуватиме відповідну відсіч.

Добавить комментарий

Спасибо, что поделились